2025 Lise Geçiş Sınavı (LGS), Türkiye genelinde binlerce adayın katılımıyla gerçekleştirildi. Öğrenciler, bu kritik sınavda aldıkları notları ve yaşadıkları deneyimleri paylaşmak için sosyal medyayı aktif olarak kullandı. Sınav sonuçlarının açıklanmasına az bir süre kala, LGS’nin zorluğu hakkında birçok görüş birikiyor. Öğrenciler, Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, İnkılap, Din Kültürü ve Yabancı Dil derslerindeki soruların zorluk derecelerini değerlendirmeye başladı. İşte 2025 LGS sınavının detayları ve ders bazında yapılan yorumlar...
Türkçe soruları, genellikle öğrencilerin okuma anlama becerilerini ölçen sorularla doluydu. Sınavda yer alan edebi terimler ve metin yorumlama soruları, katılımcılar tarafından beklenenden biraz daha karmaşık bulundu. Birçok öğrenci, edebiyat bilgisi gerektiren soruların zorluğundan bahsederken, bazıları ise soruların mantıksal okuma becerilerini zorladığını belirtti. Düzgün bir şekilde hazırlanan öğrenciler, bu bölümden yüksek puan alabilirken, aceleci hareket edenlerin bu bölümde zorlandığı ilgili yorumlar arasında yer aldı. Türkçe, LGS sınavının önemli bir parçası olarak öğrencilerin kelime dağarcığını ve yorum yapabilme yeteneğini ölçtü.
Matematik bölümündeki sorular, birçok öğrenci tarafından zor olarak değerlendirildi. Özellikle işlem yapmaya dayalı sorular ve problem çözme kısmındaki sorular, sınava hazırlananların büyük bir kısmının beklemediği bir zorluk seviyesine ulaştı. Öğrenciler, karmaşık problemlerin yanı sıra çeşitli formüllerin kullanılabileceği sorularla karşılaştılar. Ancak, zorlayıcı soruların çözümünde mantık yürütme becerilerinin önemli olduğu ifade edildi. Bazı adaylar, deneme sınavları ve bol pratikle bu sorularda başarılı olabileceklerini savundu. Matematik dersinin zorlayıcı olması, notların genel ortalamasını düşürme potansiyeli taşısa da iyi hazırlanan öğrencilerin bu bölümü geçme şansının yüksek olduğu yönünde görüş birliği sağlandı.
Fen Bilimleri alanında ise genel olarak daha orta seviyede bir zorluk olduğu ifade ediliyor. Bu bölümde, fizik, kimya ve biyoloji dersi içerikleri bir araya getirildi. Soruların daha fazla mantık yürütme ve analitik düşünme yeteneği gerektirdiği düşünülüyor. Ancak, öğrenciler arasında fen bilgisi alanında başarılı olanların sayısının daha fazla olması, bu bölümdeki başarı oranlarını artırdı. Özellikle güncel bilimsel gelişmelere ilişkin sorular, öğrencilerin güncel bilgilerini kullanarak cevap vermesini gerektiriyordu. Bu nedenle öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik ilgisi, sınav sonunda belirleyici bir faktör oldu.
İnkılap ve Din Kültürü dersleri ise genellikle standart düzeyde sorularla geçti. İnkılap tarihi bölümündeki sorular, özellikle Atatürk ilke ve inkılaplarına yönelik bilgi isteyen sorularla doluydu. Din Kültürü branşında ise temel dini bilgilerin sorulduğu, genel kültürü artıracak nitelikte sorular dikkat çekti. Bu iki ders ile ilgili yorumlar, öğrencilerin başarılı olabileceği yönünde bir beklenti oluşmasına neden oldu.
Yabancı Dil kısmında, özellikle İngilizce soruları, dil bilgisi ve kelime bilgisine dayalıydı. Öğrenciler, okuma anlama sorularında daha fazla zorlanabildi. Ancak, dil bilgisine gereken düzeyde hakim olanların bu bölümde başarılı olduğu düşünüldü. bazı öğrenciler, sınav öncesi yeterince pratik yapılmadığını düşünüyor.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı sonuçları öğrencilerin beklentilerini ikiye böldü. Kolay diyenler ile zor bulduğunu ifade edenler arasında ciddi farklılıklar olsa da, genel görüş, sınavın zorluğunun çok abartılmaması gerektiği yönünde. Sınav sonuçları açıklandığında, 2025 LGS puanlarının hangi istikametleri göstereceği ise merak konusu olmaya devam edecek. Bu yıl sınava katılan öğrencilerin tecrübeleri ve yorumları, gelecek nesillere yol gösterecek nitelikte. Öğrencilerin, sınavdan aldıkları dersler ve edindikleri tecrübeler gelecekteki akademik başarılarnı etkileyebilir. Sınavda sağlam bir hazırlık yapmanın önemi de bu bağlamda bir kez daha ortaya çıkmış oldu.